Az ember

 2011.07.27. 18:14

A lány az autóban ült mellettem. Csinos volt, törékeny és nagyon fiatal.

– Azt nem értem még pontosan, hogy ha az ember találkozik valakivel, mikor dönti el pontosan, mit is szeretne tőle – hadarta. – Vannak, akik már úgy mennek el a randira, hogy kész tervük van. Például arra, hogy mennyi időt szánnak a fiúra. Vagy hová szeretnének beülni. És vannak, akik inkább hagyják, hogy megtörténjen velük, ami csak jön.

– Te szerinted melyik csoportba tartozol? – próbálkoztam.

– És vannak, akik olyan türelmetlenek, hogy már a randi előtt tudni szeretnék, mit kíván tőlük a fiú – folytatta, lélegzetvételnyi szünet nélkül. – Az embernek mindenképpen döntenie kell, valamikor, valahogyan. És aztán következményei lesznek a döntésnek. Ha az ember tudatos, az mindenképpen a hasznára válik.

– Te, figyu! – érintettem most már meg a vállát, mire megrázkódott. – Mi lenne, ha most nem „az emberről” beszélnénk, hanem inkább rólad?

– De hát ezt tudnia kell az embernek, mielőtt dönt! – rázta meg a fejét. Közben egy pillanatra sem nézett rám, mereven bámult kifelé a szélvédőn. – Úgy értem, ezt világosan kell látni, és általánosan. Nem én vagyok az érdekes. Hanem az, hogy ne történjenek veszélyes dolgok.

Közben leállítottam a kocsit, a járda szélén. Néztem egy darabig a lány bájos profilját, a valószínűtlenül hosszú, sűrű, fekete szempillákat. Ő nem fordult felém.

– Hát akkor… szia! – szólaltam meg. – Örülök, hogy megismertelek.

Az állát három ujjal fogtam meg. Az arcát szelíd, de gyors mozdulattal fordítottam magam felé. A csók rövid volt. Mire tiltakozni kezdhetett volna, már el is engedtem. És elhúzódtam, a legtávolabbi sarokba.

A lány kapkodta a levegőt. Kivágta az ajtót. A kilincset szorongatva hajolt előre.

De végül nem szállt ki.

– Nyugi, ennyi volt – szólaltam meg, percnyi csend után. – Semmit nem szeretnék tőled.

– Köszi… – bólintott lassan. – Köszi, hogy nem kellett elmenekülnöm.

A bejegyzés trackback címe:

https://kardhal.blog.hu/api/trackback/id/tr613105074

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aquamarin 2011.07.30. 15:19:41

Nagyon tetszik. Ez, és a többi írásod is. Kettő, nem három szuszra olvastam el az összes posztodat. Köszönöm. Benézek máskor is...

E. Bonheur 2011.08.01. 19:56:05

Nem biztos, hogy lényeges, hogy a lány beszéljen magáról (te sem árulhattál el sokat magadról), a személyiségek, jellemvonások így is kibontakoznak. Hm? Nem így látod?

kardhal77 · http://kardhal.blog.hu 2011.08.02. 10:40:37

@E. Bonheur: igen, azt hiszem pontosan erről szól ez a történet.
süti beállítások módosítása